2015. május 2., szombat

Hajnal Mária - Elszakadás és megnyugvás

Miután elolvastam a szerző első könyvét, kedvet kaptam a másodikhoz is, úgyhogy utánanéztem, elolvastam, fontolgattam.
Keveset fogok mondani erről a kötetről, viszont remélem, az is elég lesz ahhoz, hogy sokat jelentsen.
A könyv megrendelhető: innen.


"Kedves Olvasó! Elért hozzád ez a könyv, mert dolgod van vele, ha elég bátor vagy beleolvasol, felismered benne Önmagad, ha nem, akkor gyorsan engedd el!"


Rövid, egymáshoz nem szorosan kapcsolódó történetek láncolata alkotja ezt a könyvet. Keserűen édes és édesen keserű, ahogy azt a szerzőjétől megszokhattuk. Hétköznapi gondolatok, tapasztalatok az életről és bizony szerelem - többek között erről szól. Na de...

Be kell vallanom, nem számítottam arra a fordulatra, amely a kötet nagyjából felénél állt be: hogy beköszönt a vad szerelem, és a feje tetejére állítja  a világot, amelyről addig olvastam. Onnantól kezdve mintha egy másik embert láttam volna magam előtt. Ez lehet az, amikor mi, szerzők nemcsak írunk a szerelemről, hanem éppen át is éljük azt? Megzavarodunk közben? Elveszítjük kicsit a józan eszünket?

Ejtenem kell néhány szót a titokzatos férfiről is. Ne kérdezzétek, miért... Így érzem, és kész. Gondolkoztam, vajon ki is lehet ő, milyen ember? Mert ahhoz kétség sem férhet, hogy Marcsi teljes lelkét - ismételten -, kipakolja elénk az asztalra, hogy tessék csemegézni! De milyen lehetett ez az egész, ez a titkokkal átitatott kapcsolat élőben? A másik szereplővel együtt?
Finom utalások és egy kis fantázia segítségével kicsit továbbgondoltam a dolgot... Mi van akkor, ha a sztori egyik szereplője nem ismeretlen személy? Megváltoztat bármit is a közismertség? Egy ilyen mélyen elgondolkodtató történet után, őszintén szólva, fogalmam sincs a válaszról.

Ajánlom nektek is olvasásra, sőt, kifejezetten tanácsolom, hogy lássatok a sorok mögé, amikor az Elszakadás és megnyugvást olvassátok! Bőven van itt felfedezni való.


Kedvenc idézeteim:

"Azért dilisek kicsik az írók, mert szélsőségesek."

"Figyelnek minket! Mindenütt. Lehallgatják a telefonokat, bemásznak az életünkbe, szűrik a leveleinket, totális a kontroll. Ehhez jött még a centralizáció is az országban, szabályosan fuldoklom. Simán el tudom képzelni, hogy életre kel hamarosan az „Éhezők Viadala” is."


"Vannak nők, kiknek a fő erogén zónájuk az agyuk."

"Pont úgy, ahogy az óceánból kiemelt csepp. Ő is óceán…"


"…vissza kell mennem… a kihívásokat azért kapjuk, hogy legyőzzük őket… én biza, legyőzöm ezt a tevét."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése